Înscrierea la grădiniță 2024-2025
ÎN ATENȚIA PĂRINȚILOR
PROGRAM COLECTARE CERERI ÎNSCRIERE ETAPA I
DATA |
INTERVAL ORAR |
LUNI-JOI(27-30.05.2024) |
8,00-18,00 |
VINERI(31.05.2024) |
8,00-16,00 |
online(documente scanate pdf) |
la adresagradinita45@yahoo.com |
*Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR - https://www.siiir.edu.ro/siiir/) nu permite înscrierea la mai multe unități de învățământ.
Ordin nr 4018 din 15 martie 2024 privind aprobarea Metodologiei de înscriere a copiilor grădiniță 2024-2025.pdf
Având în vedere Ordinul ministrului educației nr 4.018 din 15.03.2024 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare și a Calendarului înscrierii copiilor antepreșcolari și preșcolari în anul școlar 2024-2025 în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare, vă comunicăm că în perioada imediat următoare debutează înscrierea preșcolarilor cu vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani, în anul şcolar 2024-2025.
Pentru asigurarea transparenței procesului de reînscriere/înscriere publicăm următoarele informații:
- capacitatea instituției (număr de copii pentru care a fost proiectată)- 10 grupe/200 copii;
- numărul de locuri aprobat prin planul de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025 (pe grupe de vârstă mică/mijlocie/mare), avându-se în vedere efectivele formațiunilor de studiu:
Nivel grupă |
Număr grupe |
Număr preșcolari |
Grupa mică |
2 |
40 |
Grupa mijlocie |
4 |
95 |
Grupa mare |
4 |
105 |
• 20 - 24 mai 2024 - REÎNSCRIEREA preșcolarilor care frecventează grădiniţa în anul şcolar 2023-2024, pentru anul şcolar 2024-2025,
Descarcă: CERERE REINSCRIERE
• ÎNSCRIEREA copiilor, pentru anul școlar 2024-2054, se va realiza în limita locurilor aprobate prin Planul de Școlarizare, avizat de I.S.J. Dolj, la sediul temporar al grădiniței (Școala Gimnazială E.Farago, etaj III, intrarea elevilor) conform următorului calendar:
Descarcă cererea de înscriere: CERERE-TIP_PRESCOLAR_2024
Descarcă: DECLARATIE-ACORD
Notă:
(1) În situaţia în care într-o unitate de învăţământ numărul cererilor-tip de înscriere primite de la părinţii/reprezentanţii legali ai copiilor este mai mare decât numărul de locuri libere definit conform art. 10 alin. (3), comisia de înscriere şi distribuire din unitatea de învăţământ selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei şi aplică criterii de departajare generale şi specifice, stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii-cadru, în vederea stabilirii celor care vor fi admişi.
(3) Criteriile generale de departajare care se aplică în situaţia prevăzută la alin. (1) pentru nivelul preşcolar sunt următoarele:
a) copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniţi la data de 1 septembrie;
b) domiciliul copilului/reşedinţa/locul de muncă al unuia dintre părinţi/al reprezentantului legal este situat în apropierea unităţii de învăţământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere;
c) cel puţin unul dintre părinţi/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învăţământ la zi;
d) existenţa unui document care dovedeşte că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecţie specială stabilită în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
e) existenţa unui document care dovedeşte că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/existenţa unui document care dovedeşte că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulţi copii (familie numeroasă);
f) ambii părinţi/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puţin unul dintre ei se încadrează în una dintre situaţiile:
(i) pensionat în conformitate cu prevederile legale;
(ii) cu certificat de handicap;
(iii) şomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă;
g) existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului şi/sau a certificatului de orientare şcolară şi profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE;
h) existenţa unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă, în anul şcolar pentru care se face înscrierea.
(4) Unităţile de învăţământ cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar cu program prelungit se adresează cu prioritate părinţilor care lucrează şi, în acest sens, ambii părinţi vor depune la dosarul de înscriere adeverinţe de angajat(7) În caz de egalitate pe ultimele locuri, pentru copiii care îndeplinesc acelaşi număr de criterii generale de departajare se va lua în considerare ordinea criteriilor menţionate la alin. (2)/alin. (3
(8) Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învăţământ şi se aplică în situaţia prevăzută la alin. (1), după aplicarea criteriilor generale menţionate la alin. (2)/alin. (3). Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învăţământ indică documentele doveditoare pe care părintele/reprezentantul legal trebuie să le depună în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA PREŞCOLARILOR:
(1) Înscrierea copiilor antepreşcolari şi preşcolari în unităţi de învăţământ şi în servicii de educaţie timpurie complementare se face prin depunerea unei cereri-tip de înscriere, însoţită de documente justificative.
(6) Dosarul de înscriere a copilului într-o unitate de învăţământ, precum şi în serviciul de educaţie timpurie complementar cuprinde următoarele documente:
a) copie de pe certificatul de naştere al copilului;
b) copie de pe actele de identitate ale părinţilor/reprezentantului legal;
c) adeverinţă de angajat pentru fiecare dintre părinţi/reprezentantul legal sau adeverinţă privind perioada concediului de creştere şi îngrijire a copilului, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învăţământul antepreşcolar;
d) alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere şi care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
(7) La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului şcolar, următoarele documente:
a) adeverinţă de la medicul de familie în care se menţionează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverinţa este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învăţământ;
b) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului înainte de a începe frecventarea unităţii.
(2) Părintele/Reprezentantul legal prezintă, în momentul completării cererii-tip de înscriere la unitatea de învăţământ sau, după caz, în momentul validării acesteia, actul de identitate propriu şi certificatul de naştere al copilului, în original, precum şi copii ale acestora, pentru a fi certificate conform cu originalul de către membrul desemnat din cadrul comisiei de înscriere şi distribuire de la nivelul unităţii de învăţământ.
(3) Părinţii divorţaţi depun la înscriere dovada modului în care se exercită autoritatea părintească şi la care dintre ei a fost stabilită locuinţa minorului. Această dovadă este solicitată şi în cazul înscrierii copilului în cadrul serviciului de educaţie timpurie complementar. Dacă există custodie comună, celălalt părinte trebuie să completeze o declaraţie cu privire la acordul privind înscrierea la unitatea respectivă.
(1) Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ informează părinţii prin afişare la avizier şi postare pe site-urile instituţiilor, după caz, cu privire la faptul că Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR - https://www.siiir.edu.ro/siiir/) nu permite înscrierea la mai multe unităţi de învăţământ.
(2) În cazul în care SIIIR semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de învăţământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost validată, dosarul de înscriere nu este acceptat şi rămâne valabilă opţiunea deja asumată pentru acea unitate de învăţământ.
(3) Pentru validarea cererii-tip de înscriere, în situaţia în care părintele/reprezentantul legal depune direct documentele la unitatea de învăţământ, un membru al comisiei de înscriere din unitatea de învăţământ tipăreşte fişa completată, în prezenţa părintelui.
(4) Validarea cererii-tip tipărite poate fi realizată doar prin semnătură la sediul unităţii de învăţământ.
(5) În situaţia în care comisia de înscriere şi distribuire din unitatea de învăţământ identifică erori sau neclarităţi în completarea cererii-tip sau în documentele depuse/transmise, părinţii vor fi contactaţi de către comisie, în vederea remedierii acestora, iar procesul de validare se reia, cu încadrarea în termenele prevăzute de calendarul înscrierii copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în servicii de educaţie timpurie complementare.
Prezentarea de înscrisuri neconforme cu realitatea la înscrierea copiilor antepreşcolari şi preşcolari în unităţile de învăţământ atrage pierderea locului obţinut.
Persoanele responsabile de transcrierea eronată a datelor personale ale copiilor antepreşcolari şi preşcolari sau de nerespectarea prevederilor prezentei metodologii-cadru vor fi sancţionate disciplinar.