Testimoniale

Participarea la mobilitatea de tip "course and training" desfășurată la Euromentor, Barcelona, în perioada 21-25 octombrie 2024, a fost o experiență cu adevărat remarcabilă și transformatoare pentru mine, în cadrul anului II al Acreditării Erasmus+ 2022-1-RO01-KA120-SCH-000105837. Această mobilitate, parte a Proiectului Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521, a avut un obiectiv clar: aprofundarea cunoștințelor și competențelor în domeniul "Digital Tools for Environmental Education & Sustainability" și a reprezentat o experiență profesională și personală extrem de valoroasă. Într-un context internațional, alături de cadre didactice din diverse țări europene, am avut oportunitatea de a explora instrumente digitale moderne care pot sprijini educația ecologică și dezvoltarea durabilă în școli.

Această mobilitate a fost posibilă datorită finanțării oferite de Programul Erasmus+, o resursă esențială care sprijină dezvoltarea profesională a cadrelor didactice la nivel european. Sprijinul financiar acoperind cheltuielile de transport, cazare, masă și curs, a permis participarea într-un cadru accesibil și bine organizat, eliminând barierele logistice sau financiare care ar fi putut împiedica implicarea în astfel de oportunități.

Cursurile oferite de Euromentor au fost de o calitate excepțională, structurate într-un mod logic și extrem de practic, cu un focus clar pe utilizarea instrumentelor digitale pentru a promova un comportament responsabil față de mediu. Am apreciat în mod deosebit abordarea interactivă, care a facilitat schimbul de idei și experiențe cu participanți din diverse colțuri ale Europei. Temele abordate, de la aplicații și platforme educaționale inovatoare, la resurse digitale pentru monitorizarea mediului și strategii de integrare a sustenabilității în curriculum-ul preșcolar, au fost extrem de relevante pentru nevoile actuale ale învățământului. Trainerii au demonstrat un profesionalism desăvârșit, o vastă expertiză și o pasiune contagioasă, reușind să creeze o atmosferă de învățare dinamică și motivantă. Am descoperit noi moduri de a transforma concepte complexe în activități accesibile și atractive pentru copiii noștri, folosind tehnologia în mod creativ și eficient.

Pe lângă sesiunile de training, a fost o bucurie să descopăr frumusețea și cultura orașului Barcelona, un oraș care, la rândul său, este un exemplu de bune practici în ceea ce privește sustenabilitatea urbană. Atmosfera vibrantă, arhitectura impresionantă și oportunitățile de networking au completat într-un mod armonios experiența de învățare oferită de finanțarea Erasmus.

Rolul meu de coordonator Erasmus la Grădinița Piticot a căpătat o nouă dimensiune în urma acestei mobilități. Am revenit la Craiova cu o mulțime de idei noi, instrumente practice și o energie reînnoită pentru a implementa cele învățate, am avut oportunitatea de a mă dedica unui subiect de o importanță crucială, reflectând angajamentul grădiniței noastre față de educația ecologică și sustenabilitate. Sunt convinsă că experiența de la Euromentor va contribui semnificativ la dezvoltarea proiectelor noastre Erasmus viitoare, la îmbunătățirea calității educației oferite preșcolarilor noștri și la consolidarea parteneriatelor europene. Vom integra aceste noi competențe digitale în activitățile noastre zilnice, continuând tradiția Grădiniței cu program prelungit Piticot Craiova de a fi un mediu de învățare inovator și responsabil.

Totodată, Erasmus+ mi-a oferit șansa de a face schimb de bune practici cu profesori din alte sisteme educaționale, de a învăța din experiențele lor și de a construi parteneriate valoroase pentru proiecte viitoare.

Mulțumesc echipei de proiect pentru organizare și coordonare și, în mod special, Programului Erasmus+ pentru sprijinul constant în transformarea educației europene într-una modernă, colaborativă și incluzivă.

   Erasmus+ înseamnă evoluție, schimbare și deschidere spre noi orizonturi educaționale.

(Prof. Niculeanu Florentina, participant la Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521, cursul "Digital Tools for Environmental Education & Sustainability", Euromentor Barcelona, Spania)

 

Am participat la cursul "Digital Tools for Environmental Education & Sustainability"  din cadrul Proiectului 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521 în Barcelona, Spania,  în anul școlar 2024-2025. Am ales acest curs Erasmus pentru a învăța cât mai multe instrumente digitale pe care le pot folosi în activitățile cu copiii, datorită tehnologiei care a evoluat foarte mult, pentru a-mi îmbunătăți abilitățile lingvistice și pentru a cunoaște o nouă cultură.

Spania este o țară care susține mediul sustenabil și cu ajutorul aplicațiilor digitale învățăm pas cu pas cum să avem grijă de sănătatea mediului în care trăim. Experiențele trăite în cadrul cursului ne-au orientat spre înțelegerea și promovarea aplicațiilor în mediul educațional. Experiența a fost una extrem de pozitivă. Am avut ocazia să studiez într-un mediu academic diferit, cu profesori dedicați și colegi din diverse țări. Am învățat multe despre cultura spaniolă, am călătorit, am cunoscut oameni noi și am devenit mai încrezătoare în mine.

Recomand tuturor cadrelor didactice să profite de această oportunitate unică de a se dezvolta,  personal și profesional. Nu ezitați să explorați lumea și să vă aventurați în noi experiențe! "

(Prof. Calu Mirela Eugenia, participant la Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521, cursul "Digital Tools for Environmental Education & Sustainability", Euromentor Barcelona, Spania)

Am avut oportunitatea de a participa la Job Shadowing în Tallinn, Estonia –  experiență  deosebită, care mi-a oferit o perspectivă excelentă asupra unui sistem educațional dintr-o țară baltică. Am observat activitatea zilnică în grădiniță, prin care se urmărește dezvoltarea holistică a copilului, principiile educației preșcolare estoniene fiind accesibilitatea, dezvoltarea personală a copilului, profesionalismul profesorilor și cooperarea comunitară. Copiii învață prin joc, multe activități se desfășoară în aer liber, iar scopul principal este dezvoltarea cognitivă și – în egală măsură - a abilităților sociale, a interacțiunii umane pozitive, a autonomiei personale.  Astfel, fiecare mic estonian este învățat de la bun început să fie educat, pentru că fiind educat, ești mai bun, mai performant și prin urmare, întreaga societate prosperă, evoluează permanent.

                                          (prof. Ciuperceanu Mihaela-Corina, participant la Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521, job shadowing la ” Tallinna Suitsupääsupesa Lasteaed”, Tallinn, Estonia)

Am participat la mobilitatea -  job shadowing în cadrul programului Acreditare Erasmus+, Proiectul 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521,  din interes pentru   dezvoltarea profesională, personală și socială, din dorința de a descoperi  sistemul de învățământ Estonian și metodologiile noi implementate în vederea dezvoltării emoționale a copiilor și a combaterii bullyingului..

Pe parcursul acestei mobilități am descoperit locuri minunate și unice, precum capitala Estoniei- Tallin, un oraș încărcat de istorie, cu multe monumente culturale și care îmbină într-un mod unic vechiul cu noul.

Sistemul de educație estonian mi-a atras atenția prin simplitate, prin accentual pe dezvoltarea independenței, prin promovarea activităților în aer liber indiferent de vreme, prin dezvoltarea empatiei și a relațiilor sănătoase între copii. Această mobilitate job shadowing mi-a oferit șansa de a mă familiariza cu sistemul de educație estonian, cu Metodologia Persona Dolls și Programul Fără Bullying , de a-l compara cu cel propriu, de a împărtăși idei, opinii, exemple de bune practici prin participarea directă la activitățile desfășurate cu preșcolarii, prin întâlnirile cu cadrele didactice și preșcolarii din Tallinna Suitsupääsupesa Lasteaed .

Mulțumesc pentru această experiență de neuitat!

(prof. Ștefănache Alina-Ileana, participant la Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521, job shadowing la ” Tallinna Suitsupääsupesa Lasteaed”, Tallinn,  Estonia)

 

În perioada 24-28 martie 2025, am participat la Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521,  cursul " Inclusion starts with I- learning to live together" în Franța,  la Paris.

Să aplic pentru Erasmus a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o. Această experiență mi-a oferit oportunitatea unei călătorii educaționale centrată pe incluziune, diversitate și creativitate, plină de învățături.

Am trăit momente frumoase alături de profesori din Grecia, Ucraina și Germania. Nu pot să nu amintesc impactul cultural, contactul cu altă limbă,  mentalitate, dar și șansa de a vedea locuri cu adevărat uluitoare.

Consider că tot ceea ce am văzut,  am experimentat și am învățat îmi oferă oportunitatea dezvoltării personale.

Recomand cu drag tuturor o asemenea experiență!

(prof. Gheorghe Raluca Mihaela, participant la Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521, cursul “Inclusion starts with I – Learning to Live Together”, Paris, Franța)

 

Participarea la mobilitatea Erasmus din Paris, în cadrul Proiectului Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521, cursul “Inclusion starts with I – Learning to Live Together”, a fost o experiență profesională și personală extrem de valoroasă. Tema incluziunii, abordată într-un mod interactiv și aplicat, mi-a oferit perspective noi și resurse utile pentru activitatea mea din învățământul preșcolar.

Pe durata cursului, am avut ocazia să particip la activități practice, exerciții de grup, jocuri de rol și reflecții comune, toate orientate spre înțelegerea și promovarea incluziunii în mediul educațional. Aceste activități m-au ajutat să conștientizez importanța unui mediu sigur și empatic pentru fiecare copil, indiferent de nevoile sale individuale.

Schimbul de experiență cu alți participanți internaționali a fost deosebit de valoros. Am aflat cum se abordează incluziunea în alte sisteme educaționale și am plecat acasă cu idei și metode pe care le pot adapta și aplica în grupa mea de copii.

Această mobilitate mi-a întărit convingerea că incluziunea începe cu fiecare dintre noi – cu atitudinea, cuvintele și acțiunile noastre de zi cu zi. Ceea ce am învățat în Paris mă va ajuta să creez un spațiu educațional mai deschis, mai empatic și mai echitabil, încă de la nivel preșcolar.

Recomand cu toată încrederea participarea la astfel de cursuri tuturor cadrelor didactice care își doresc să contribuie activ la o educație modernă, adaptată și incluzivă.

(prof. Grigorie Alina Maria, participant la Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210521,  cursul “Inclusion starts with I – Learning to Live Together”, Paris, Franța)